Internet umożliwia zamieszczanie ogłoszeń, dotyczących wolnych stanowisk pracy, przekazywanie informacji o danym stanowisku oraz o pracodawcy, jak również wymianę korespondencji pomiędzy pracodawcami, a kandydatami. Ci ostatni mogą nie tylko ubiegać się o stanowisko online, ale także wysyłać swoją kandydaturę w postaci CV do wielu portali internetowych i oczekiwać informacji od pracodawcy.
Możliwe jest stworzenie ważnych, szczegółowych informacje na temat wakujących stanowisk, które są stale porównywalne z napływającymi życiorysami, w poszukiwaniu takich, które spełniają wymagania dotyczące danego stanowiska.
Najczęściej ogłoszenia o pracę zamieszczane jest w portalu rekrutacyjnym. Portal taki zawiera informację na temat stanowiska pracy i firmy, jak również formularz zgłoszeniowy.
Zalety i wady rekrutacji przez Internet
Zalety:
- Tą drogą można dotrzeć do większej liczby osób, zainteresowanych podjęciem lub zmianą obecnej pracy.
- To szybszy i tańszy sposób niż tradycyjne metody publikowania ogłoszeń.
- Internet daje możliwość przekazania większej ilości informacji o stanowiskach i firmach, dopasowania życiorysów do wymagań firm poszukujących pracowników oraz przesyłanie zgłoszeń droga elektroniczną.
Wady:
- Ten rodzaj komunikacji kandydat – pracodawca wiąże się z niebezpieczeństwem zaakceptowania słabych oraz niewystarczająco kompetentnych kandydatów.
- Nie jest to najczęściej wykorzystywane źródło pozyskiwania kandydatów.